4 Mayıs 2013 Cumartesi

Banana Coco Latte



Kahve makinesini aldıktan sonra bir sürü denemeler yaptık. Bir sürü kahvede yaptık ama ben bir türlü resim çekemedim. Daha doğrusu o kadar güzel oldular ki içmek resim çekmekten önce geldi :) Bundan da sabredemedim biraz hüplettim sonradan resim çekelimmm dedik ve hemen resimledim. Kahveyi ben yapmadım demiyorum çünkü kahveyi makine yapıyor ama içine koyulanlar, sütü köpürtmek asıl olan. Sadece size bir kaç sır verebilirim kahve makinesi kullanmakla ilgili. Süt köpürtmek için biraz kullanıp hem elinizi alıştırmanız lazım hemde makineyi açmanız lazım. Kullandıkça daha güzel süt köpürtüyor. Bu arada Monin ve Fo arasındaki farkı anlatmam gerekirse biri Everest biri tepecik. Monin almadan önce Metrodan denemek için bir Fo aldık ki resmen içemedik içerik olarakta çok fazla kimyasal içeriyor. En uygun Monin için tercih ettiğimiz tek adreste gittigidiyor da bulunan antalyakahve adlı işletme.

Tarif;

120 ml süt
1 shot espresso (makinenin bir seferde verdiği kahve)
10 ml Muz  premium şurup
15 ml Karamel premium şurup

Sütü dairesel hareketlerle köpürtün. Köpürtülen süt 120 ml iken köpüttüğünüzde 300 ml oluyor. Ve köpürtmek için ortaboy bir cezve kullanmanız şart( tchibonun kendi cezvesini tavsiye ederim). Hem çevreye sıçramayı önlüyor hemde dökerken şekil vermek için çok faydalı oluyor. Kahveyi koyacağınız latte bardağına öncelikle Monin şuruplarını koyun. Bardağı iki üç sefer sallayıp karışmasını sağlayın. Sütü köpürtmenizin ardından cezveyi iki üç sefer tezgaha vurun. Bardağı azıcık yatay tutarak yavaşça sütü boşaltın. Ardından fincanı düz bir zemine alın ve kahvenizi bardağın kenarından yavaşça boşaltın. Bu teknikle kahvenizde güzel  görsel bir şölen elde etmeniz mümkün.

3 yorum:

  1. sÜPER OLMUS BENDE DELONGHI ALDIM HEM KAPSUL HEM NORMAL KULLANMAK ICIN WERDIGINIZ INTERNET SİTESİ GERÇEKTEN SÜPER BENDE AYNI ICMEKTEN RESMEDEMEDIM AMA EN KISA ZAMANDA İNŞ =)

    YanıtlaSil
  2. Hımmm nefissss ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  3. Canım:) cevabın ve ilgin için çook teşekkür ederim.
    Yardım için tekrar kapını çalacağım:))
    Kolay gelsin kocaman sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...