4 Mayıs 2013 Cumartesi

Mozzarella Sürprizli Top Köfte


Köfte yoğurmakla geçti ömrüm dersem yalan olmaz e bu kadar çok deneme yapınca çeşitleride bir o kadar çok oluyor. Bu köfteyi de denemelerim arasında süper sonuç verenlerin arasına koyuyorum. Köfte kızartılınca ayrı bir güzel oluyor bence birde arasında böyle akan bir peynir olunca daha da güzelleşiyor. Denemenizi tavsiye ederim. Bu arada mozzarellalı köfte yurt dışında yapılıyor ben sadece görmüştüm tarif benden fikir anonim :)

Köfte

2 Kişilik
300 gr kıyma( kuzu kullandım siz zevkinize göre seçin)
1 soğan ( rendelenmiş)
1 tatlı kaşığı karabibier
1 tatlı kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı tuz
1 dilim ekmek

İçi için:
Mozzarella ( küp küp kesilmiş)

Kızartmak için:
 Fındık yağı( sağlıklı diye ben fındık kullanıyorum şart değil)

Köftenin özü bütün malzemeleri çok güzel yoğurmak ne kadar derseniz kıymanın yağı ellerinize yapışacak kadar diyebilirim. Birde benim anneciğim hep elinde toparlayıp kaba köfteyi atar birde tek tek isimlerimizi sayar buuuu senin içinnnn diye söylerdi. Ondan köfteyi bende ille bu şekil atarım. İşte attığınızda kapta eğer köfte dağılmıyorsa olmuştur.

Köftelerinizi elinizde yuvarlayıp açın içine küp kestiğiniz peyniri koyup sıkıca kapatın. Biraz dolapta dinlendirirseniz daha güzel kızaracaktır. Kızartırken peynirin akması bu şekilde engellenmiş olacaktır.

Afiyet ve Sağlıcakla kalın...

1 yorum:

  1. hımmm köfte enfes nefis görünüyor inan yutkundum şimdi:)) ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...