23 Eylül 2013 Pazartesi

Etli Yaprak Sarması


Etli dolmayı sevmeyen yoktur sanıyorum. Üşenmemize rağmen saatler verdiğimiz ama hemen bitiveren bir yemek. Bu fotoğrafın boyutu sebebiyle büyük dursalarda aslında kaşıktan anlaşılacağı üzere küçücükler. Baya bir uğraştım ama çokta güzel oldu. 

Malzemeler
Mümkünse küçük asma yaprağı ( salamura ise yıkayıp haşlayın, taze ise kaynar suda iki üç dk haşlayın rengi dönsün yeter)
300 gr kıyma
1 bardak pirinç( ince doğrayın)
2 soğan( büyük)
1 domates (rendeleyin)
1 kaşık salça(biber olsa daha iyi)
Yarım demet maydanoz( ince doğrayan)
1 yemek kaşığı kuru nane
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığıkırmızı biber
1 tatlı kaşığı tuz
katı yağ ile daha güzel oluyor ama ben sıvıyağ koydum içine 4-5 kaşık kadar.

Yapılışı;

Bütün malzemeyi yoğurun ve biraz su ekleyin ve tekrar yoğurun. Küçük parçalar alıp yaprağın içerisine koyup sarın. Üzerine sıcak su gezdirip kısık ateşte pişirin.

Afiyet olsun




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...