5 Aralık 2009 Cumartesi

Ben Yapamam Diyenlere ''Pratik Un Helvası''






Ben genelde ne zaman un helvası yapmaya kalksam ya çok sulu olur ya topak topak ben bu işi asla yapamayacağım dedim ve uzun zamandır tekrar denemedim Ama bu gece canım çok un helvası istedi. Bizde eşim tatlı sevmez yapınca sadece kendime kadar yapmam lazım. İnternette aradım taradım ama hep tarifler 2 bardak unla yapılıyor ve sütle evde sütte yokmu sana...

Televizyonda hani şu köy köy gezen, köylü teyzelere yemek tarifleri anlattıran birde onları yaptıran bir programlar vardır ya onlardan birine denk geldim.Bolu'lu teyzeler kara helva yapmaya başladılar. Ben tabii canla başla dinliyorum.Meğer ne kadar basitmiş bu helva. Ay su ölçüsü ay şekeri diye sinir harpleri geçirmeme hiç değmemiş.

Teyzelerin tencere tencere yaptığı ve ona göre verdikleri ölçüyü direk kendime göre uyarladım ve aldım unu tencereyi sizde seversiniz umarım...

1 bardak un
1.5 bardak şeker
yarım çay bardağı sıvı yağ
2 bardaktan 1 parmak eksik su
ceviz yada çam fıstığı

Tarifimiz oldukça basit yağda hafif fıstıkları kavurdum eğer cevizle yapıyorsanız yağı ısıtın ve unu koyun cevizi ekleyip iyice kavurun.Sürekli karıştırın hafif kararıcak rengi ama yakmayın anlıyorsunuz zaten (sütlü kahve yaparız ya o renk).Suyu döküp iyice karıştırın çok hızlı karıştırıyorsunuz burada canla başla yani :) suyu çeken helvaya şekeride ekliyoruz ve yine karıştırıyoruz. şeker eriyince 3 dk kadar daha pişirip altını kapatıyoruz. Aslında bunun aslı kaşıkla yapılır ama ben yaydım tepsiye ve baklava şeklinde kestim kaşıklada kaşığı ıslatıp tek tek alıp tabağa yaymak sureti ile oluyor. Afiyet olsun!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...