23 Aralık 2009 Çarşamba

Benim Portakallı Muzlu Kekim

Yine muz aldık ve kaldı. Ne yapsam diye düşünürken kek yapmak geldi aklıma internette araştırdım bütün muzlu kek tarifleri birbirine benziyordu. Bende hem onlardan esinlenmek hemde kendi tarifimi oluşturmak için girdim mutfağa. Sonuç çok güzel oldu. Kek yaptığımda genelde hep güzel sonuç alırım. Ondan dolayı güzel olacağından emindim. Hamur işleri yemek yapmaktan çok daha fazla zevk aldığım şeydir.. Denemenizi tavsiye ederim. Kekler sıcak yenince çok daha güzel oluyor bence özellikle de bu kek. Kendimi çok mu övdüm ne :)




3 yumurta
1 bardak şeker
1 kaşık bal
1 avuç ceviz
2 kaşık süt
125 gr margarin
5 yerli muz yada 3 iri muz
kabartma tozu
4 fincan un
1 çay fincanı portakal
1 tatlı kaşığı tarçın

Şeker , yumurta ve bal karıştırılır.Ben mikser kullanmam keklerde ondan bilek kuvveti ile şekerler eriyene kadar karıştırın.Muzları çatalla ezip portakal suyu ile karıştırın. Sütü, cevizi,tarçını, muzlu karışımı ve kabartma tozu ile unu ekleyip karıştırın. En son erimiş margarini ekleyip. Önceden ısıtılmış fırına koyun keki pişmesi uzun sürebilir. Ama güzel kabarmış, mis gibi kokan harika bir tadı olan kekiniz olacak :)

1 yorum:

  1. canım ya gerçekten değişik ve özel bir tarif.özel diyorum çünki benim oğlum çok iştahsız bu tarif ona özel olabilir.içinde hep yararlı şeyler var.mutlaka yapıcam

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...