31 Aralık 2009 Perşembe

Mor Rüya

Geçen gün mutfaksırları sitesinde gördüğüm mor havuçlu pasta tarifini denemek için mor havuç aldım. Yanlız yılbaşında daha önce yapmadığım bir pasta yapma düşüncesi ve eşimin ille getir yiyelim ısrarları üzerine mor havuçlarım bir kısmını mideye indirdikten sonra geriye kalanları değerlendirme düşüncesi ile çok severek yaptığım bir tatlıya uyarladım. Bayılarak yedik. Kadehleri kup yaparak hoş bir sunum elde ettim. Sizlerde deneyebilirsiniz.




6 adet  mor havuç
4 kaşık şeker
1 fincan ceviz veya fındık
2 bardak süt
1 kaşık un
Damla sakızı veya falım
6 kaşık şeker

Havuçları rendeleyelim tencerede biraz pişirelim üzerine şekeri koyup suyunu çekmesini bekleyelim.Ardından soğuduğunda cevizi ekleyelim. Ayrı bir tencerede bildiğimiz sakızlı muhallebiyi hazırlayalım. Evde damla sakızı yoksa falımın damla sakızlısını kullanıyorum aynı sonucu alıyorum.  Süt soğukken unu bir güzel eritiyorum ve şekeri ekleyip muhallebi kıvamına gelene kadar pişiriyorum. Sonrasında içine sakızını ekliyorum. Ve mikserle ılıtıyorum.
Sonrasında ilk önce havuçlar üzerine muhallebiyi koyup fındıkla süsledim.Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...