23 Mayıs 2010 Pazar

Ağlayan Pasta (Halamın Pastası)






   15 yaşlarımdayken yani bundan uzuuun zaman önce :) halamın doğum günlerimizde yaptığı pastaydı bu. Öyle herkesin bildiği pasta değildi yani sonra zamanla dilden dile geçti ve herkes yaptı. Baktım bütün bloglarda var benim o yaşlarımda hazırladığım tarif defterimde mevcut ama bloğumda yok nasıl yani dedim. Hemen yap koy o kimsenin duymadığı zamanlarda sana merhaba diyen bu güzel pastanın hatırına :) Her yerde tarifini bulabilsenizde yazıyorum... Gittim heryerde insanların ağlayan pasta yapsana demesinin verdiği zevkle tavsiye ediyorum yapmanızı hala yapmadıysanız...

Bu tarifi mutfaktayımm arkadaşımızın ev sahibileği yaptığı KremŞantli Tatlar etkinliğine gönderiyorum

Malzemeler;
4 yumurta
3 kahve fincanı şeker
3 kahve fincanı un
2 yemek kaşığı süt
1 pk kakao (20 gr)
1 pk vanilya
1 pk kabartma tozu

Üzeri için;
2 bardak sür

Üzeri için;
Kremşanti (1 bardaktan biraz az süt ile çırpılmış)

Sosu için:
2,5 bardak süt
1,5 bardak şeker
2 kaşık un
1 paket kakao


Yapılışı;
Yumurta ve şeker çırpılır süt eklenir. Geri kalan bütün malzemeleri eleyerek ekleyin. 170 dereceli fırında pişirin. Pişer pişmez üzerine 2 bardak sütü dökün.
Soğuduktan sonra üzerine kremşantiyi dökün.
Muhallebisi için bütün malzemeleri karıştırıp pişirin. Biraz zor muhallebi olur ondan daha un mu eklesem diye düşünmeyin eninde sonunda koyulaşacaktır. Soğuduktan sonra kremşantinin üzerine dökün. 1 gece beklerse daha güzel olur. Afiyet olsun...

20 yorum:

  1. nasıl severim bu pastayı anlatamam...hemen de deneyeceğim bu tarifi:) ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık canım.Ben bu pastayı hafif olduğu için çok severim...Görünüşü de pek güzel...

    YanıtlaSil
  3. Bu nostaljık guzel
    hala pastası ıcın cok tsk edıyorum
    ıyı pazarlar

    YanıtlaSil
  4. Çok severim canım, harika görünüyor ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. çok güzel görünüyor mutlaka deneyeceğim.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. canım nerelerdesin özledim vallahi,pastan harika görünüyor.ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  7. ÇOK HOŞ PASTANIZ GEÇMİŞİN İZLERİNİ TAŞIYOR OLMASI DAHADA GÜZEL...ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  9. çok güzel tadı olan tarifi birlikte aldığımız güzel tarif defterinde en başlarda olan pasta ve ne lezetli pasta

    YanıtlaSil
  10. Anısı unutulmuyor ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  11. merhaba,
    ilk duyduğum zaman bende şaşırmıştım nasıl yani ? :)
    ne yedim ne yaptım. şimdi dahada meraklandım en kısa zamanda sizin tarifiniz le yapıcam :)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Canım, ellerine sağlık, ben de çooook severim bu pastayı ama ismini sevmiyorum. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  13. Aaaa maydanozda çıkmışsın, tebrikler:)

    YanıtlaSil
  14. Ay şahane görünüyor ellerinize sağlık.Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  15. Ellerine saglik canim... Nefis bir pasta olmus.... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  16. Birgün işten gelsem benim balkonda ağlayan bir pasta bulsam ayyyy ne güzel olur,ama nerdeee nasıl komşusun sen cimcime?

    YanıtlaSil
  17. Bütün güzel yorumlar için teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  18. Canım,
    ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.
    Benim de çok sevdiğim bir pasta. Adını gülmekten gözyaşları olmuş olsun diye gülen pasta diyorum.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  19. Canim bir ara yoktum tekrar dondum...ellerine saglik harika gorunuyor ve cok severim hemen bir dilim aldim...sevgiler..

    YanıtlaSil
  20. selam ben senay, gercekten super bir blog, eger facebook veya twitter varsa eklemek isterim...

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...