26 Ocak 2010 Salı

Antep Fıstıklı ve Fındıklı Kıyır Kurabiye(Ben buldummmm)

Bloğa tarif gönderme sevdası ile giriştiğim bu tarif benim olsun istedim. Akşamdan kalan kuruyemişler bana ben onlara bakarken bu tarif çıktı iyi ki de çıktı bir kurabiye bu kadar güzel olabilir ben yaptım diye söylemiyorum :)))


Yarım çay fincanı antep fıstığı (havanda dövdüm)
1 yumurta
75 gr tereyağ
1.5 çay bardağı şeker
1 vanilya
1 kabartma tozu
1,5 bardak un...

Yapılışı;
İlk olarak antepfıstığını bir güzel dövdüm havanda. Bir kapta ilk önce dövülen fıstık,tereyağ ve şeker iyice özdeşleştiriyoruz. Sonra unu ve vanilya ile kabartma tozunu ekliyoruz. Ele yapışmayacak ama kulak memesinden biraz daha yumuşak bir hamur olacak. Hemen akabinde bıcakla ince ince kıydığımız fındığı bir tabağa alıyoruz. Yuvarlağımız kurabiyeleri fındığa buluyoruz. 170 derecede 15-20 dk pişiriyoruz. Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...