4 Ocak 2013 Cuma

Acıbademli Keşkül

Yılbaşı tatlısı olarak bu tatlı yakışır diye düşündüm. Aslında kabak gelenektir ama pazara çıkmayınca market kabaklarını da beğenmeyince bu tatlıda karar kıldım. Çok hafif ve çok güzel bir tatlı. Hazır keşkülün arkasında görüp yaptığım bir tarif ben ek olarak rom esansı ekliyorum. Tadı daha belirgin oluyor.
 Malzemeler :
3,5 su bardağı süt 
1 çay bardağı şeker
 1 kaşık toz badem (kavrulup rondodan çok ince çekilmiş)
 2 kaşık pirinç unu
 2 yemek kaşığı hindistan cevizi 
4 damla rom esansı
 Süslemek için:
Nar
Kuru dut, 
Kabuk tarçın, 
 12 adet acıbadem kurabiyesi 
1 kaşık tereyağ 

 Yapılışı:
 İlk olarak süt, şeker, pirinç unu, hindistan cevizi ve rom esansı bir güzel karıştırılır ve ocağa alınıp muhallebi yapılır. Kaynayınca altı kısılır ve 2 dk kadar tutulur. Bu arada Rondo da acıbadem kurabiyeleri ve tereyağ çekilerek toz haline getirilir. Borcamın altına serilir ve bastırılır. Yaptığımız muhallebi bir güzel acıbademlerin üstüne dökülür. Soğuyunca süslenir. 

 Afiyet ve Sağlıcakla kalın...

3 yorum:

  1. elllerine sağlık nefis görüntü
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. canım ellerine sağlık mmm nefis ben bayılırım sütlü tatlılara:)

    YanıtlaSil
  3. acıbademin kendisine de bayılırım zaten,eline sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...