29 Ocak 2013 Salı

Yılbaşı Ekmeği



Bu ekmeği yılbaşı için yapmıştım ama maalesef bir köşede unuttuğum tarifler arasında kalmış. Eşimin yılbaşı için internette gezip beğendiği ekmekti bu. Mutfak Sırları 'ında görmüş. Bende hemen uyguladım. Gerçekten çok güzel bir ekmek ama bizim için çayda tüketilse sanki daha güzel olur. Tatlı bir ekmek çünkü. Mutfak sırlarında ölçüler gr olarak verilmiş ben onları kaşık ve bardak olarak ekliyorum. Tartarak yaparım diyorsanız  yukarıdaki isme tıklayıp tarifin orjinaline bakabilirsiniz.
 Ama bence kayısı da eklenmeli bu tarife. Eksikliği hissediliyor.

Malzemeler

4 bardak un
2 pk maya
2 kaşık şeker
2 yumurta+1yumurta sarısı
1 tatlı kaşığı tuz
2 kaşık tereyağ
1 bardak ılık su
5 adet kuru incir( küçük kesilmiş)
1 avuç kuru üzüm
1 avuç ceviz( bıçakla dilimlenmiş)
1 avuç badem (bıçakla dilimlenmiş)

Üzeri için

1 Yumurta Sarısı

Yapılışı
 Kuru meyveler dışındaki malzemelerden bir hamur yapın ve üzerini strech film ile kaplayıp bir saat kadar bekletin. Mayalanmış hamurun içine Kuru meyveleri ekleyin bir daha yoğurup. Büyükçe bir borcama koyun. Yarım saat kadar daha dinlendirdikten üzerine yumurta sürüp süsleyin. Önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında pişirin.

Afiyet ve Sağlıcakla Kalın...

1 yorum:

  1. MERHABA :)ENERJİ DEPOSU BİR EKMEK ELLERİNİZE SAĞLIK AFİYETLE BENDE BEKLERİM

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...