3 Ocak 2013 Perşembe

Portakal Çanağında Pancar Salatası

Pek bir sevmişimdir bu yatağında, çanağında ile süslenmiş yemek adlarını bende bir tane yapayım da şanım yürüsün dedim. :) Aslında Pancarın sadece turşusunu yemeye alışmış bir milletiz. O kadar besin değeri yüksek bir sebzeyi evimize ayda yılda bir sokmamız tamamen bizim ayıbımız.( Aslında bunları direk kendime söylüyorum da sizlerle paylaşınca daha bir suçumu hafifletmiş oluyorum.) Bu tarifi geçenlerde arkadaşlarımla otururken duydum.Malum yılbaşı hazırlıkları yaparken ne kadar geçen seneden bağımsız şeyler yaparsak o kadar çok mutlu oluyoruz. Bunu tarifi de ekleyeyim dedim. Aslında bana anlatılanın portakal çanağı ile alakası yoktu. Ama kereviz salatasından aşina olduğum portakal kabuklarına koyarsam daha bir asortik olur soframız dedim. Annemin dediğine göre portakal tadı karışında daha güzel olmuş. Bir daha yaparsam içine portakal suyu da koyabilirim azıcık. Gelelim tarife yapılışı basit. Malzemeler; 3 adet pancar 3 kaşık süzme yoğurt 3 diş sarımsak tuz 2 adet portakalın kabuğu (ortadan ikiye kesilip içi oyulmuş. Yapılışı; Pancarları düdüklüde 10 dk haşlıyoruz. Sonrasında soyup rendeliyoruz. Suyunu iyice süzüyoruz. Hatta süzgeçte bırakıp suyundan iyice arınmasını sağlıyoruz. Akabinde süzme yoğurt ve dövülmüş sarımsakla karıştırıyoruz. Portakalların içine bölüştürüyoruz. Ben pancarın küçük yaprakları ile süsledim. Süsleme sizin hayal gücünüze kalmış. Afiyet ve Sevgiyle kalın....

2 yorum:

  1. çok şık bir sunumlu nefis bir salata olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel görüntüsü ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...